« بازگشت

اطلاعیه مهم دامنه های بین المللی (حتما خوانده شود)

  • یکشنبه, 5dateTime.th نوامبر, 2017
  • 16:21بعد از ظهر
با سلام

با توجه به تحریم ایران توسط ریسلو امکان استفاده از این رجیسترار برای ثبت دامنه ها در ایران وجود ندارد و به درخواست ریسلو باید کلیه دامنه های ثبت شده توسط کاربران ایرانی به شرکت دیگری منتقل شود و ریسلو برای این مورد تنها چند ماه فرصت داده است، و به همین دلیل میهن میزبان پنل جدیدی از شرکت جوکر تهیه کرده است و در حال حاضر باید کلیه دامنه های ثبت شده به این شرکت منتقل شود. دامنه هایی که بعد از تاریخ 2017/08/12 در میهن میزبان ثبت یا تمدید شده اند در رجیسترار جدید ثبت شده اند و نیازی به انتقال ندارند، اما دامنه هایی که قبل از این تاریخ ثبت شده اند باید منتقل شوند زیرا نگهداری دامنه ها نزد ریسلو بسیار ریسک بالایی دارد و ریسلو فرصت کمی برای انتقال دامنه ها داده است و در صورت تمام شدن این فرصت امکان انجام هرگونه مدیریت از جمله، تمدید، مدیریت فنی و... از روی دامنه ها حذف خواهد شد، لذا در صورتی که دامنه شما حائز اهمیت است سریعا در جهت انتقال دامنه خود اقدام نمایید در صورت بی اهمیت بودن به این اطلاعیه میهن میزبان مسئولیتی در قبال از دست رفتن دامنه شما نخواهد داشت. مراحل انتقال در سوالات متداول زیر آورده شده است.


- سوالات متداول

1 - از کجا متوجه شوم دامنه من نیاز به انتقال دارد یا خیر:

برای اینکار وارد سایت http://whois.domaintools.com شوید و نام دامنه خود را وارد کرده و search را بزنید در صورتی که در قسمت Registrar عبارت "RealTime Register BV" را مشاهده کردید دامنه شما نزد ریسلو قرار دارد و باید منتقل شود اما در صورتی که در قسمت Registrar عبارت "CSLComputer Service Langenbach GmbH d/b/a joker.com" را مشاهده کردید دامنه شما نیازی به انتقال ندارد و می توانید به این اطلاعیه بی اهمیت باشید.

اطلاعات بیشتر:

https://goo.gl/xFnBAh

https://goo.gl/iiRLLU


2 - طبق بررسی انجام شده از سایت
http://whois.domaintools.com دامنه من باید منتقل شود مراحل چگونه است و بنده چه کار هایی باید انجام دهم؟

برای شروع انتقال دامنه، هزینه تمدید دامنه خود را از لینک https://goo.gl/6NB8nH به اعتبار کاربری خود اضافه کرده و سپس با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی دامنه https://goo.gl/monx48 درخواست انتقال دامنه خود را با ذکر نام دامنه ارسال نمایید.

دو نکته:
1 - قبل از ارسال تیکت، باید هزینه تمدید یکساله دامنه را به ازای هر تعداد دامنه های که دارید به اعتبار کاربری خود اضافه نمایید.

هزینه تمدید پسوند دامنه خود را می توانید در لینک https://goo.gl/9Rfejs مشاهده نمایید.
2 - پس از افزودن موجودی و ارسال تیکت مراحل انتقال توسط ما شروع خواهد شد، و یک مرحله دیگر برای انتقال باقی می ماند که تنها باید دو ایمیل را تائید کنید آموزش این قسمت در جواب تیکت برای شما ارسال خواهد شد.


3 - به چه دلیل باید هزینه تمدید پرداخت کنم؟

طبق قوانین جهانی ثبت دامنه های اینترنتی برای انتقال دامنه از یک رجیسترار به یک رجیسترار دیگر باید دامنه طی انتقال یکسال تمدید شود لذا شما باید هزینه یکسال تمدید دامنه را پرداخت نمایید تا دامنه انتقال پیدا نمایید. دقت داشته باشید این هزینه کارمزد نمی باشد و به اعتبار دامنه اضافه خواهد کرد به عنوان مثال اگر دامنه شما در حال حاضر 6 ماه اعتبار دارد پس از انتقال یک سال و 6 ماه اعتبار پیدا خواهد کرد.


4 - بنده چند دامنه نزد شما ثبت کرده ام آیا برای هریک باید هزینه تمدید پرداخت کنم؟

بله همانطور که ذکر شد به ازای هر تعداد دامنه ای که دارید باید هزینه تمدید را پرداخت نمایید به عنوان مثال هزینه تمدید دامنه com. برابر 42000 تومان می باشد در صورتی که دو دامنه com. نزد میهن میزبان دارید باید 84000 تومان به اعتبار کاربری خود اضافه نمایید.


5 - دامنه بنده نزد ریسلو قرار دارد اما برایم مهم نبوده و قصد تمدید آنرا ندارم آیا بازهم مجبور به انتقال هستم؟

خیر در صورتی که قصد تمدید دامنه ای را ندارید اجباری جهت انتقال وجود ندارد و نیازی به اقدامی در این رابطه نمی باشد.


6 - انتقال چقدر زمان بر است و آیا طی انتقال دامنه غیر فعال خواهد شد؟

پس از ارسال تیکت، انتقال توسط ما شروع خواهد شد و پس از شروع انتقال دو ایمیل برای شما ارسال می شود که باید تائید کنید (آموزش این مورد در پاسخ تیکت درخواست انتقالی که ارسال می کنید ارسال خواهد شد لذا حتما تیکت را بررسی نمایید) پس از تائید ایمیل دامنه حداکثر در عرض 30 دقیقه الی 1 ساعت منتقل خواهد شد و در این زمان دامنه فعال بوده و هیچ مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد.


7 - آیا تنظیمات دامنه از جمله دی ان اس و child name server ها بعد از انتقال بهم خواهد ریخت و باید مجددا تنظیم شود؟

خیر کلیه تنظیمات دامنه حفظ شده و هیچ مشکلی در این رابطه برای دامنه های شما ایجاد نخواهد شد.


8 - آیا دامنه های ir. نیز شامل این اطلاعیه می شوند؟

خیر این موضوع تنها برای دامنه های بین المللی مانند com. , net. , org و ... می باشد و شامل دامنه های ملی نمی شود.


در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی در ارتباط باشید